Možnosť stiahnutia správy tu.
S P R Á V A
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Strednej odbornej školy, Levická 40, Nitra
za školský rok 2008/2009
Predkladá:
Ing. Anna Cifrová
riaditeľka školy
Prerokované v pedagogickej rade školy dňa 31. augusta 2009
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Nitrianskemu samosprávnemu kraju
s c h v á l i ť
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
SOŠ Levická 40, Nitra
za školský rok 2008/2009
..............................................................
Mgr.Mária Zaujecová
predsedníčka Rady školy pri SOŠ
Levická 40, Nitra
Stanovisko zriaďovateľa:
Nitriansky samosprávny kraj
s ch v a ľ u j e – n e s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
SOŠ Levická 40, Nitra
za školský rok 2008/2009
..........................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali: Ing. Anna Cifrová, riaditeľka školy
PaedDr.Silvia Urbániková, zástupkyňa riaditeľky školy pre teoretické vyučovanie a pre výchovu mimo vyučovania
Mgr.Alena Panisová, zástupkyňa riaditeľky školy pre praktické vyučovanie
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
za školský rok 2008/2009
I.
a) Základné identifikačné údaje o škole: (§ 2ods. 1 písm. a)
1. Názov školy: Stredná odborná škola, Levická 40, Nitra |
2. Adresa školy: Levická 40, 950 03 Nitra |
3. Telefónne číslo: 037/6550111; 037/6410 111 faxové číslo: 037/6514266 |
4.Internetová adresa: www.sosnrlev.edupage.org e-mailová adresa: sosnrlev@mail.t-com.sk |
5. Zriaďovateľ: Nitriansky samosprávny kraj |
6. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Ing. Anna Cifrová |
riaditeľka školy |
Mgr. Alena Panisová |
zástupkyňa riaditeľky školy pre praktické vyučovanie; štatutárna zástupkyňa |
Mgr. Helena Kalmárová |
zástupkyňa riaditeľky školy pre teoretické vyučovanie |
PaedDr.Silvia Urbániková |
zástupkyňa riaditeľky školy pre teoretické vyučovanie a výchovu mimo vyučovania |
Ing. Daniela Dobrovodská |
zástupkyňa riaditeľky školy pre technicko-ekonomické činnosti |
Bc. Denisa Balková |
hlavná majsterka odbornej výchovy |
Eva Hosťovecká |
vedúca útvaru prevádzky |
Viera Musilová |
vedúca školskej jedálne |
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
7.1) Údaje o rade školy:
Ustanovujúcim zasadnutím, ktoré sa konalo dňa 19.marca 2008 začala pracovať nová rada školy.
Členovia rady školy - funkčné obdobie od 19.3.2008:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Evelína Beláková |
predsedníčka |
pedagogických zamestnancov |
2. |
Eva Hosťovecká |
tajomníčka |
nepedagogických zamestnancov |
3. |
PaedDr.V. Starovičová |
členka |
pedagogických zamestnancov |
4. |
Dr.Iveta Schoberová |
členka |
zákon. zástupcov žiakov |
5. |
Eva Polyáková |
členka |
zákon. zástupcov žiakov |
6. |
Juraj Sabo |
člen |
zákon. zástupcov žiakov |
7. |
Ing. Lýdia Forrová |
člen |
Zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
8. |
Viliam Búcora |
člen |
Zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
9. |
Doc.Ing. Anton Kretter |
člen |
Zastupiteľstvo Mesta Nitra |
10. |
Marta Dobrotková |
člen |
organizácie spolupracujúce pri výchove a vzdelávaní |
11. |
Stanislav Gál |
člen |
žiakov |
Novelou zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve (zákonom č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov) sa zmenilo zloženie rady školy. Členom rady školy prestal byť Doc. Ing. Anton Kretter ako delegovaný zástupca mesta Nitra, ako aj p. Marta Dobrotková ako delegovaná zástupkyňa inej právnickej alebo fyzickej osoby, ktorá sa podieľa na výchove a vzdelávaní. Títo členovia rady školy boli nahradení ďalšími delegovanými zástupcami zriaďovateľa, ktorými sú Ing. Milan Monček a p. Slavomír Varga. Zároveň sa predsedníčka rady školy p. Evelína Beláková vzdala členstva v rade školy (materská dovolenka). Tým sa novou členkou rady školy za pedagogických zamestnancov – majstrov odbornej výchovy stala Mgr. Mária Zaujecová (druhý volený člen v poradí). Následne prebehla voľba predsedu rady školy, ktorou sa dňa 25.02.2009 stala Mgr. Mária Zaujecová.
Aktuálne zloženie rady školy (od 25.2.2009):
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Mgr.Mária Zaujecová |
predsedníčka |
pedagogických zamestnancov |
2. |
Eva Hosťovecká |
tajomníčka |
nepedagogických zamestnancov |
3. |
PaedDr.V. Starovičová |
členka |
pedagogických zamestnancov |
4. |
PaedDr.Iveta Schoberová |
členka |
zákonných zástupcov žiakov |
5. |
Eva Polyáková |
členka |
zákonných zástupcov žiakov |
6. |
Juraj Sabo |
člen |
zákonných zástupcov žiakov |
7. |
Ing. Lýdia Forrová |
členka |
zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
8. |
Viliam Búcora |
člen |
zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
9. |
Ing.Milan Monček |
člen |
zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
10. |
Slavomír Varga |
člen |
zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja |
11. |
Stanislav Gál |
člen |
žiakov |
Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2008/2009:
Rada školy pracovala v súlade so štatútom a s plánom zasadnutí. Prerokovávala bežné plánované úlohy, nevyskytli sa žiadne mimoriadne situácie a potreby riešenia problémov školy. Po uplynutí päťročného funkčného obdobia riaditeľky školy prebehlo dňa 21.05.2009 výberové konanie, ktoré bolo neúspešné, nakoľko ani jedna z dvoch kandidátok nezískala potrebných minimálne 8 hlasov. Nové výberové konanie sa uskutoční dňa 14.10.2009.
7.2) Údaje o iných poradných orgánoch školy:
· Pedagogická rada – zasadala 10-krát. Prerokovala plán práce školy, hodnotila jeho plnenie, výsledky výchovno-vzdelávacej činnosti za každé klasifikačné obdobie školského roka a za celý školský rok, rokovala o výchovných opatreniach, prerokúvala aktuálne teoretické a praktické otázky vyučovania a výchovy podľa konkrétnych potrieb, prerokovala vyhodnocovaciu správu za uplynulý školský rok 2007/2008, prerokovala plán výkonov prijímacieho konania pre školský rok 2009/2010, prerokovala kritériá prijímacieho konania pre absolventov základných škôl a pre nadstavbové štúdium v školskom roku 2009/2010, zaoberala sa oboznamovaním pedagógov s platnou a hlavne novou školskou legislatívou a internými predpismi školy atď. Najväčší dôraz kládla na vyhodnocovanie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov školy podľa odborov štúdia a podľa vyučovacích predmetov. Z týchto skutočností vyvodzovala úlohy v záujme zlepšovania výchovno-vzdelávacích výsledkov pre jednotlivé predmetové komisie a metodické združenie. Problémových žiakov priebežne zadávala pod kuratelu výchovnej poradkyne školy.
· V období prijímacieho konania pracovali na škole dve prijímacie komisie –
- jedna pre prijímacie konanie absolventov ZŠ a druhá pre nadstavbové štúdium. Práca obidvoch prijímacích komisií prebiehala v zmysle schválených podmienok prijímacieho konania, nevyskytli sa žiadne problémy alebo nedostatky.
· Poradný zbor riaditeľa sa stretáva podľa potreby, hlavne pokiaľ ide o zmluvné zabezpečovanie pracovísk pre odborný výcvik a odbornú prax žiakov a ďalej pri zabezpečovaní hladkého priebehu praktického vyučovania na zmluvných pracoviskách. Poradný zbor konzultoval aj problematiku prípravy a priebehu praktickej časti maturitných a záverečných skúšok. Spolupráca s pracoviskami odborného výcviku je veľmi dobrá, podnikatelia sú flexibilní pri pomoci škole podľa jej potrieb a predkladaných požiadaviek. Škola každoročne prehodnocuje výsledky spolupráce a inovuje štruktúru externých pracovísk odborného výcviku tak, aby žiaci mohli dostávať praktickú výuku v najkvalitnejších pracoviskách mesta Nitra.
7.3) Údaje o metodických orgánoch školy:
· Predmetové komisie:
Na pôde školy pracuje 5 predmetových komisií ( PK)
- PK odborných a ekonomických predmetov
- PK spoločenskovedná a cudzích jazykov
- PK prírodovedná a telovýchovná
- PK pre odbornú výchovu kuchárov
- PK pre odbornú výchovu čašníkov
V rámci predmetových komisií pre teoretické vyučovanie pracujú viacerí garanti za skupiny predmetov. Každá predmetová komisia pracovala podľa svojho ročného plánu práce a zasadala 5 až 6-krát. Všetky predmetové komisie sa priebežne zaoberali zvyšovaním metodickej úrovne výchovy a vyučovania (skvalitňovanie prípravy aktualizovaných tematických plánov, priebežné vyhodnocovanie výchovno-vzdelávacích výsledkov za jednotlivé vyučovacie predmety a prijímanie operatívnych úloh pre skvalitňovanie práce, príprava maturitných a záverečných skúšok, zjednocovanie kritérií hodnotenia a klasifikácie žiakov a pod.). Prospech našich žiakov je celkovo za celú školu priemerný (2,80), čo je pre školu nášho typu dobrý výsledok. Takýto výsledok je už každoročne tradičný, všetci pedagógovia školy držia latku náročnosti výuky a hodnotenia žiakov na kvalitnej úrovni. Predmetové komisie pre to vyvíjajú trvalé úsilie, aby v záujme dosahovania dobrých výsledkov neustále vynachádzali nové metódy práce pre zvyšovanie aktivity žiakov na hodinách a odbornom výcviku a pre zvýšenie ich záujmu pri získavaní nových vedomostí a zručností. Najväčšie úsilie vynakladajú
pedagógovia pri riešení problémov s dochádzkou a disciplínou žiakov, čo je dnes častý jav u stredoškolskej mládeže. V tejto oblasti veľmi pomáha koordinovaný postup našich učiteľov, majstrov odbornej výchovy, výchovného poradcu, koordinátorov protidrogovej prevencie a prevencie kriminality a inej protispoločenskej činnosti mládeže v úzkej súčinnosti s rodičmi žiakov (obsiahnuté v správach predsedov predmetových komisií, výchovného poradcu a koordinátorov).
· Metodické združenie – aktívne pracovalo podľa svojho ročného plánu práce a zasadalo 4-krát. Združenie plní nezastupiteľnú úlohu pri zlepšovaní vzájomnej spolupráce medzi učiteľmi a majstrami odbornej výchovy. Pozostáva z vedúcej predmetovej komisie odborných a ekonomických predmetov, vedúcej predmetovej komisie pre odborný výcvik kuchárov, vedúcej predmetovej komisie pre odborný výcvik čašníkov, hlavnej majsterky a z 3 učiteľov odborných predmetov pod vedením zástupkyne riaditeľky školy pre praktické vyučovanie. Združenie je garantom uplatňovania medzipredmetových vzťahov a dodržiavania správnej nadväznosti medzi vyučovaním odbornej teórie a praktickou prípravou. Zabezpečuje koordinovanú prípravu súťaží, výmenných a iných zahraničných stáží našich žiakov a iných školských podujatí, obsahovú náplň a organizačnú prípravu maturitných a záverečných skúšok, dodržiavanie bezpečnosti práce žiakov a pod. (obsiahnuté v správe vedúcej metodického združenia).
7.4) Údaje o ostatných pracovných orgánoch školy:
· Porady vedenia školy – konajú sa pravidelne mesačne, v prípade potreby riaditeľka školy zvoláva operatívne porady vedenia školy. Prerokovávajú sa dôležité koncepčné otázky rozvoja školy, ako aj operatívne zabezpečovanie výchovno-vzdelávacieho a mimovyučovacieho procesu a prevádzky školy
· školská komisia stredoškolskej odbornej činnosti (SOČ)
· Nepedagogické pracovné komisie:
· škodová komisia
· vyraďovacia komisia
· likvidačná komisia
· komisia sociálneho fondu
· komisia BOZP a PO (bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany)
· jednotka CO (civilnej ochrany) objektu
· požiarna hliadka
· komisia na kontrolu vplyvu alkoholu, omamných a psychotropných látok
· komisia pre kontrolu osobnej hygieny a úpravy žiakov
· komisia na kontrolu zamestnancov počas práceneschopnosti
· stravovacia komisia
· komisia na zisťovanie závad v učebniach
b) Údaje o žiakoch školy za školský rok 2008/2009 (§ 2 ods. 1 písm. b)
Ročník |
Stav k 15. 9. 2008 |
Stav k 31. 8. 2009 |
||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho integro-vaných |
Počet tried |
Počet žiakov |
Z toho integro-vaných |
|
1. |
3 |
93 |
0 |
3 |
94 |
0 |
2. |
4 |
107 |
0 |
4 |
103 |
0 |
3 |
5 |
118 |
1 |
5 |
117 |
1 |
4. |
1 |
26 |
0 |
1 |
26 |
0 |
5. (nadstavbové štúdium – denné) |
1 |
35 |
0 |
1 |
24 |
0 |
6. (nadstavbové štúdium – denné) |
1 |
22 |
0 |
1 |
21 |
0 |
7. (nadstavbové štúdium – večerné) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Spolu |
15 |
401 |
1 |
15 |
385 |
1 |
d) Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje
o počtoch a úspešnosti uchádzača na prijatie (§ 2 ods. 1 písm2.. d)
Údaje o prijímacom konaní na štúdium na stredné školy a počte prijatých
žiakov do 1. ročníka strednej školy
Do ročníka |
Počet prihlásených žiakov |
Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku |
Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní |
Počet prijatých žiakov |
Z toho bez prijímacej skúšky |
1.ročníka (absolventi základnej školy) |
246 |
0 |
246 |
110 |
110 |
1.ročníka nadstavbového štúdia |
62 |
0 |
62 |
30 |
30 |
Plán výkonov pre absolventov ZŠ bol postavený na 4 triedy, spolu 120 žiakov. Išlo o 2 triedy študijných odborov 6444 4 čašník a 6445 4 kuchár a 2 triedy učebných odborov 6444 2 čašník a 6445 2 kuchár, v každej triede po 30 žiakov. Učebné odbory boli naplnené. V študijnom odbore 6444 4 čašník zostalo 9 voľných miest, ktoré sa neskôr zaplnili prestupmi, v študijnom odbore 6445 4 kuchár zostalo 1 voľné miesto. Tieto voľné miesta boli spôsobené nezapísaním sa prijatých uchádzačov napriek tomu, že prihlásených bolo 47 čašníkov a 75 kuchárov. Preto sme sa rozhodli v školskom roku 2010/2011 znížiť plán výkonov pre tieto odbory štúdia na poltriedy. Zvýšenú pozornosť budeme venovať ponuke nových študijných odborov, ktoré boli zaradené do siete od školského roka 2010/2011 a sú zamerané na žiadanú oblasť cestovného ruchu pre absolventov ZŠ, ako aj na pomaturitné štúdium špecializované na cestovný ruch.
Plán výkonov podľa odborov štúdia pre školský rok 2010/2011 je:
6355 6 služby v cestovného ruchu ( 4 – ročný ) 1 trieda 30 žiakov
6444 4 čašník ( 4 – ročný ) 0,5 triedy 15 žiakov
6445 4 kuchár ( 4 – ročný ) 0,5 triedy 15 žiakov
6444 2 čašník ( 3 – ročný ) 1 trieda 30 žiakov
6445 2 kuchár ( 3 – ročný ) 1 trieda 30 žiakov
6421 4 spoločné stravovanie (nadstavbové štúdium) 1 trieda 30 žiakov
6314 7 cestovný ruch (pomaturitné štúdium) 1 trieda 30 žiakov
Spolu 6 tried 180 žiakov
e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa
poskytovaného stupňa vzdelania (§ 2 ods. 1 písm. e)
|
Trieda |
|
4.D |
2.S |
|
Počet žiakov prihlásených na MS |
27 |
23 |
Počet žiakov, ktorí neukončili posledný ročník |
0 |
1 |
Počet žiakov, ktorí konali ÚFIČ * |
27 |
21 |
Počet žiakov, ktorí úspešne ukončili MS |
26 |
19 |
Počet žiakov, ktorí majú povolenú opravné skúšky |
1 |
1 |
Počet žiakov, ktorí majú povolenú opakovať celú MS (reprobovaní) |
0 |
1 |
Priemer triedy na ÚFIČ |
2,54 |
2,64 |
* ÚFIČ – ústna forma internej časti
Predmet |
Počet žiakov prihláse-ných na MS |
z toho písalo EČMS |
Počet prihlá-sených žiakov B |
úspeš-nosť v %
B |
percentil v %
B |
slovenský jazyk a literatúra |
50 |
50 |
50 |
48,89 |
21,7 |
anglický jazyk |
22 |
22 |
22 |
38,80 |
30,0 |
nemecký jazyk |
22 |
22 |
22 |
36,36 |
32,3 |
ruský jazyk |
6 |
6 |
6 |
36,7 |
41,4 |
Analýza priebehu a výsledkov maturitných skúšok (MS):
· Písomná forma externej časti MS
SJL – zúčastnilo sa 50 žiakov, úspešnosť 48,89 %, menej ako 33 % dosiahli 2 žiaci
ANJ úroveň B1 – zúčastnilo sa 22 žiakov, úspešnosť 38,80 %, menej ako 33 % dosiahlo 8 žiakov
NEJ úroveň B1 – zúčastnilo sa 22 žiakov, úspešnosť 36,36 %, menej ako 33 % dosiahli 12 žiaci
RUJ úroveň B1 – zúčastnilo sa 6 žiakov, celkové hodnotenie 36,7 %, menej ako 33 % dosiahli 2 žiaci
· Písomná forma internej časti MS
SJL – zúčastnilo sa 50 žiakov, celkové hodnotenie 65,86 %, menej ako 25 % dosiahol 1 žiak
ANJ úroveň B1 – zúčastnilo sa 22 žiakov, celkové hodnotenie 33,64 %, menej ako 25 % dosiahlo 6 žiakov
NEJ úroveň B1 – zúčastnilo sa 22 žiakov, celkové hodnotenie 36,36 %, menej ako 25 % dosiahli 6 žiaci
RUJ úroveň B1 – zúčastnili sa 6 žiaci, celkové hodnotenie 35 %, menej ako 25 % dosiahli 2 žiaci
· Praktická časť odbornej zložky MS
Počet žiakov, ktorí konali praktickú časť odbornej zložky MS je 49, z toho 27 žiakov zo 4.D triedy realizovalo komplexnú úlohu a 22 žiakov z 2.S triedy obhajovalo vlastný projekt. Celkové hodnotenie: 2,81; traja žiaci neprospeli (neobhájili vlastný projekt).
· Ústna forma internej časti MS
Na ústnu formu internej časti MS v riadnom termíne nenastúpilo 9 žiakov, z toho 1 žiak prerušil štúdium a 8 žiakov neprospelo a robilo opravné skúšky v auguste.
Zo 41 zúčastnených žiakov – 8 žiakov neprospelo z daného predmetu, z toho 2 žiaci boli hodnotení stupňom nedostatočný z ANJ, 3 žiaci boli hodnotení stupňom dostatočný, ale v písomnej forme externej časti MS dosiahli menej ako 33 % (2 žiaci z ANJ, 1 žiak zo SJL). Jedná žiačka neprospela z teoretickej časti odbornej zložky MS.
Jeden žiak neabsolvoval ústnu formu internej časti MS z predmetov SJL a teoretická časť odbornej zložky, pretože 3.6.2009 sa zranil pri dopravnej nehode a bol hospitalizovaný v nemocnici.
V mimoriadnom termíne – september 2009 – 7 žiakov robilo opravné maturitné skúšky, z toho 4 žiaci z jedného predmetu, 1 žiačka z 2 predmetov a 2 žiaci museli opakovať praktickú časť odbornej zložky. Jedná žiačka, ktorá mala opakovať praktickú časť odbornej zložky, neurobila opravné skúšky v auguste (opakuje ročník). MS v náhradnom (mimoriadnom) termíne malo konať 8 žiakov, z toho jedna žiačka nenastúpila – dôvod PN, požiadala o náhradný termín MS vo februári 2010, 1 žiak neprospel z ANJ – požiadal o prvý opravný termín vo februári 2010 a 1 žiak neurobil opravnú MS z ANJ (druhý opravný termín vo februári 2010).
Výsledky ústnej formy internej časti MS:
|
IV.D
|
II.S |
Priemer predmetu |
SJL
|
2,74 |
3,15 |
2,95 |
ANJ
|
2,80 |
2,55 |
2,68 |
NEJ
|
2,67 |
3,13 |
2,90 |
RUJ
|
2,00 |
1,00 |
1,50 |
TČOZ
|
2,59 |
2,85 |
2,72 |
PČOZ
|
2,44 |
3,18 |
2,81 |
Priemer triedy
|
2,54 |
2,64 |
2,59 |
f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov v šk. roku 2008/2009 ( §2 ods.1
písm. f)
Študijný odbor |
Učebný plán |
6444 4 čašník, servírka – I. ročník |
školský vzdelávací program |
6444 4 čašník, servírka – II., III. ročník |
CD-2006-1213-11053-4:093 |
6444 4 čašník, servírka – IV. ročník |
5532/1988-221 |
6445 4 kuchár – I. ročník |
školský vzdelávací program |
6445 4 kuchár – II., III. ročník |
CD-2006-4970/10775-1:093 |
6445 4 kuchár – IV. ročník |
5533/1988-221 |
nadstavbové štúdium: |
|
6421 4 spoločné stravovanie– I. ročník |
školský vzdelávací program |
6421 4 spoločné stravovanie – II. ročník |
2028/1999-42 |
Učebný odbor |
Učebný plán |
6444 2 čašník, servírka – I. ročník |
školský vzdelávací program |
6444 2 čašník, servírka – II., III. ročník |
CD-2004-6813/17799-2:093 |
6445 2 kuchár – I. ročník |
školský vzdelávací program |
6445 2 kuchár – II., III. ročník |
CD-2004-6813/13385-1:093 |
6489 2 hostinský– III. ročník |
CD-2004-6813/17801-3:093 |
Študijné a učebné odbory boli živé vo všetkých ročníkoch okrem učebného odboru 6489 2 hostinský, ktorý v I. a II. ročníku nebol obsadený.
g) Údaje o fyzickom počte zamestnancov a plnení kvalifikačného
predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej
klasifikácie (§ 2 ods. 1 písm. g)
Počet zamestnancov |
53 |
Z toho PZ |
40 |
Z počtu PZ |
|
- kvalifikovaní |
40 |
- nekvalifikovaní |
0 |
- dopĺňajú si vzdelanie |
3 |
Z toho NZ |
13 |
Z počtu NZ |
|
- upratovačky |
4 |
PZ – pedagogickí zamestnanci
NZ – nepedagogickí zamestnanci
Plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:
Priezvisko, meno, titul |
Aprobácia, odbornosť |
Vyučované predmety |
Ing. Anna Cifrová |
ekonomické predmety |
ekonomické predmety |
Mgr.Helena Kalmárová |
SJL, RUJ, ETV |
ETV |
Mgr. Alena Panisová |
technol. vzdelávania |
odborné predmety |
PaedDr. Silvia Urbániková |
MAT |
MAT, HOV |
Ing. Daniela Dobrovodská |
ekonomické predmety |
ekonomické predmety |
Mgr. Oľga Benceová |
NEJ, RUJ, |
NEJ |
Mgr. Jozef Gavalovič |
TEV |
TEV, EKL |
PaedDr. Pavol Grežďo |
SJL, OBN |
SJL, DEJ, OBN |
Ing. Gabriela Guzmická |
odborné a ek. predmety |
odborné a ekon. predmety |
Ing. Renata Joanidisová |
potravinár, CHE |
CHE, POV, TEC, TEP |
Mgr. Mária Koncová |
SJL, OBN |
SJL, OBN, ETV, ANJ |
Ing. Ivan Kühn |
ekonomické predmety |
ekonomické predmety |
PaedDr. Zuzana Kuppéová |
MAT |
MAT |
Ing. Mária Majerčíková |
ekonomické predmety |
ekonomické predmety |
Emília Mesárošová |
RUJ,OBN,NEJ |
NEJ |
Ing. Tatiana Miklošová |
ekonom. predmety, INF |
INF, HOV |
PhDr. Elena Moravčíková |
SJL, RUJ |
SJL |
PaedDr. Viera Starovičová |
TEV |
TEV |
Mgr.Dana Štefančíková |
ANJ, RUJ |
ANJ |
Ing. Anton Štefanko |
ekonomické predmety |
ekonomické predmety |
PaedDr.Irena Šuchterová |
CHE, BIO |
CHE, POV, EKL |
Mgr. Adrianna Tkáčová |
RUJ, NEJ |
NEJ, RUJ |
Bc. Denisa Balková |
ODV |
ODV |
Evelína Beláková |
ODV |
ODV |
Helena Bírová |
ODV |
ODV |
Milan Elčík |
ODV |
ODV |
Mgr. Mária Horková |
ODV |
ODV |
Bc. Andrea Ivančíková |
ODV |
ODV |
Milan Kiko |
ODV |
ODV |
Marta Koubeková |
ODV |
ODV |
Margita Krigerová |
ODV |
ODV |
Anton Lacuška |
ODV |
ODV |
Emília Mihalčinová |
ODV |
ODV |
Terézia Moravčíková |
ODV |
ODV |
Viera Musilová |
ODV |
ODV |
Barbora Páleníková |
ODV |
ODV |
Bc. Marta Pilková |
ODV |
ODV |
Bc. Darina Sokolová |
ODV |
ODV |
Martina Vozáriková |
ODV |
ODV |
Mgr. Mária Zaujecová |
ODV |
ODV |
Všetky vyučovacie predmety okrem ekológie boli odborne vyučované.
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy
( §2 ods.1 písm. h)
Forma vzdelávania |
Počet vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
príprava vedúcich pedag. zamestnancov |
1 |
0 |
0 |
1 |
ŠIŠ |
0 |
0 |
0 |
0 |
bakalárske št. pre MOV |
6 |
4 |
2 |
0 |
št. pre získanie Mgr. |
0 |
0 |
0 |
0 |
ŠIŠ – špecializačné inovačné štúdium
MOV – majster odbornej výchovy
i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti ( § 2 ods. 1 písm. i)
Údaje o aktivitách organizovaných školou
· Deň otvorených dverí – 27.2.2009; žiaci našej školy prezentovali
prostredníctvom praktických ukážok prácu žiakov na ODV v odbore kuchár a
čašník. Súčasťou dňa bola inštalovaná putovná výstava „Plagát roka“,
otvorené hodiny cudzích jazykov, potravín a výživy, občianskej náuky a pod.
· Prezentácia školy pre žiakov 9. ročníka základnej školy – február 2009; majstri odbornej výchovy a žiaci navštívili základné školy v meste Nitra a okolitých obciach, aby žiakom končiacich ročníkov prezentovali našu SOŠ, jej činnosť ohľadom vzdelávania aj mimoškolskej činnosti.
· Výmenná stáž Brno – 10.-15.5.2009; výmenný pobyt žiakov v rámci dlhoročnej spolupráce so SOŠ potravinárskou a služieb v Brne. Cieľom týchto výmenných pobytov je výmena informácií a skúseností, odborných vedomostí a zručností v odboroch kuchár a čašník, vzájomné spoznávanie žiakov a pedagógov oboch škôl a spoznávanie kultúry a histórie oboch miest a krajín.
· Zorganizovanie školského kola súťaže v 3. ročníku študijných kuchárov 28.1.2009 ako výberové kolo, ktorého víťaz reprezentoval školu na medzinárodnej súťaži Gastro-junior, ktorá sa koná každoročne v Brne .
· Exkurzia na medzinárodnej súťaži Gastro-junior v Brne 5.3.2009; návšteva súťaže, ktorej sa každoročne zúčastňujú ako súťažiaci aj zástupcovia našej školy v odbore kuchár a čašník. Exkurzie sa zúčastnili žiaci 1. ročníka.
· V spolupráci so Slovenskou barmanskou asociáciou a jej prezidentom Ing. Jozefom Rothom sme zorganizovali dva barmanské kurzy pre našich žiakov, ktorí po úspešnom absolvovaní získali medzinárodne platný certifikát.
· Deň eura 23.9.2008 – prebehla školská matematická súťaž.
· Exkurzie (Osvienčim, Bratislava, Brno), výlety, návštevy divadelných a filmových predstavení, výchovných koncertov, besied ( v krajskej knižnici a ďal.).
· Zorganizovanie kurzu spoločenských tancov (v školskej telocvični s lektorkou).
· Vianočný pohár riaditeľky školy (putovný) – futbalový turnaj všetkých tried školy.
· Mikulášsky deň a vianočná besiedka – kultúrny program žiakov na pôde školy.
· Vianočná návšteva našich žiakov v Detskom domove Tajná (obdarovanie detí).
Údaje o aktivitách , do ktorých sa škola zapojila
· Lázeňský pohár Jesenník 31.10.2008 - medzinárodná barmanská súťaž, na ktorej sa pravidelne súťažne zúčastňujú žiaci našej školy; tento rok sa súťaže zúčastnili 2 žiačky našej školy a umiestnili sa v striebornom pásme.
· Nitrianske kariérne dni 15.10.2008 - prezentácie stredných škôl pre žiakov končiacich ročníkov ZŚ, kde každoročne informujeme verejnosť o odboroch štúdia na našej SOŠ; prezentáciu pripravili 2 žiaci, zároveň pri tejto príležitosti v spolupráci s úradom práce pripravujeme a zabezpečujeme recepciu a občerstvenie pre pozvaných hostí a účastníkov kariérnych dní; recepciu pripravilo 8 žiakov v odboroch kuchár a čašník pod vedením majstrov odbornej výchovy.
· Výstava Gastra 2008 - 15.-17.10.2008; naša škola sa pravidelne zúčastňuje výstavy Gastra na Agrokomplexe Nitra. Žiaci a majstri odbornej výchovy našej školy v spolupráci s firmou Slovrestav prevádzkovali reštauráciu a kaviareň a zároveň prezentovali našu školu na verejnosti.
· Gastrofest České Budějovice 11.-15.11.2009 - medzinárodná výstava gastronómie, ktorú usporadúva česká firma Gastcom. Naši žiaci v odbore kuchár a čašník (8 žiakov) sa zúčastnili po prvýkrát na tejto výstave a reprezentovali mesto Nitra, Nitriansky družobný kraj a Slovensko.
· Eurocup Prešov 19.11.2008 - medzinárodná barmanská súťaž, na ktorej sa zúčastnili dvaja naši žiaci a umiestnili sa v striebornom pásme.
· Vánoční pohár Brno 1.12.2008 - medzinárodná súťaž barmanov, ktorú usporadúva naša družobná škola v Brne. Tento rok sa zúčastnili súťaže dvaja žiaci a umiestnili sa na 1. mieste ako najlepší nápoj a na 2. mieste v súťaži družstiev.
· Casovia Cup 23.1.2009 - barmanská súťaž na Inchebe v Bratislave, ktorú organizuje slovenská asociácia barmanov; našu školu reprezentovali dvaja žiaci a umiestnili sa v striebornom pásme.
· Gastro-Junior 4.- 6.3.2009 - medzinárodná súťaž v Brne (výstavisko) v odbore kuchár a čašník organizovaná českou asociáciou kuchárov a cukrárov a českou asociáciou barmanov. Naši žiaci nás reprezentovali v odbore čašník praktickými ukážkami dokončovania jedál pri stole hosťa a ich podávania, v odbore kuchár prípravou dvojchodového menu. Témy na uvedené zručnosti sú vopred určené a pravidelne sa obmieňajú. V tomto roku sa súťaže zúčastnil 1 žiak v odbore kuchár - umiestnil sa v striebornom pásme a 1 žiak v odbore čašník - umiestnil sa v zlatom pásme.
· Gastro Hradec 2.4.2009 - medzinárodná súťaž gastronómie /jedlá prezentované na studeno/, na ktorej sa žiaci našej školy pravidelne súťažne zúčastňujú. Tento rok reprezentovala našu školu 1 žiačka a umiestnila sa v bronzovom pásme.
· Krištáľové krídlo 20.4.2009 - v spolupráci s firmou Slovrestav naši žiaci zabezpečovali slávnostnú recepciu pri príležitosti odovzdávania ocenenia Krištáľové krídlo.
· Ďakujem, že si mama – finančná zbierka na podporu materských centier na Slovensku
· Deň narcisov – 345,9 € vyzbieraných a odovzdaných na konto Ligy proti rakovine
· Linka detskej istoty – dobrovoľná zbierka v rámci projektu Tesco Charita (od mája do októbra 2008 vyzbieraných 18 869,- Sk); vianočný predaj medovníkov ( 3.162,- Sk); predaj vianočných pohľadníc UNICEF
· Modrý gombík – finančná zbierka UNICEF zameraná na pomoc osirelým deťom v Ugande – škola vyzbierala 306,09 €
· Deň jabĺk – spolupráca s Ligou proti rakovine a klubom Venuša
· Biela pastelka – celonárodná zbierka pre nevidiacich v spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska
· Študentská kvapka krvi a Valentínska kvapka – 14 dobrovoľných darcov krvi z radov dospelých žiakov a pedagógov
· Deň modrých nezábudiek – spolupráca s Ligou za duševné zdravie (finančná zbierka)
· Olympiáda ľudských práv – súťaže sa zúčastnil jeden žiak našej školy
Horeuvedené aktivity obsahujú v sebe výchovu k tolerancii, rasovej znášanlivosti, sociálnemu cíteniu.
· Objav mlieko – projekt na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov (časopisy na škole)
· Mliečna liga - predaj výrobkov Danone žiakom a učiteľom
· Mladý tvorca – žiaci našej školy s pedagógmi pripravili prezentáciu na výstave „Mladý tvorca“, kde boli propagované odborné zručnosti žiakov a formou propagačných materiálov a prezentácií sme návštevníkov informovali o bohatej činnosti našej školy
· Plagát roka 2009 s protidrogovou tematikou – plagát navrhnutý a vytvorený počítačovou grafikou; téma „Vážim si sám seba ....? Drogový svet očami mladých“- zapojili sa 4 žiaci; dva plagáty sa stali súčasťou putovnej výstavy
· „Nitra, moje mesto“ - účasť našich žiakov na vedomostnej súťaži organizovanej CVČ Domino o putovný pohár primátora mesta (jedna trieda)
· Okresné kolo Olympiády v nemeckom jazyku stredných škôl – 1 žiak
· „Matematický klokan“ – súťaže sa zúčastnilo 30 žiakov
· Beniakove Chynorany - recitačná súťaž – 2 žiaci
· SOČ – školské kolo
· Európska jar 2009 – zapojenie sa našich žiakov do aktivít zameraných na propagáciu Európskej únie pre zatraktívnenie spolupatričnosti krajín EÚ
· Literárna súťaž „Keby som bol primátorom nášho mesta“ – 2. miesto – 2 žiaci
· Hrou proti AIDS – projekt, do ktorého sa škola zapojila cez Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Nitre
· OECD PISA – 32 žiakov sa zúčastnilo testovania
· KOMPARO – III.D trieda zo slovenského jazyka a literatúry– maturita nanečisto
· výchovný koncert „Dobré a zlé stránky internetu“, výchovný koncert „Hudobné žánre“ a výchovný koncert „Čo je veľa, to je veľa“ (antidiskrimi-
načný koncert)
· Červené stužky – vyvrcholenie 2. ročníka celoslovenskej kampane boja proti AIDS, ktorá trvala od 2.9. do 1.12.2008; sprievodnými akciami na našej škole boli rozhlasová relácia a vedomostné testy k tejto téme vrátane premietania filmu Anjel ( s tematikou HIV)
· Slovensko recituje Rúfusa – do recitácie sa zapojili žiaci školy cez školský rozhlas
· Okresné, obvodné a krajské kolá športových súťaží v stolnom tenise,
hádzanej, volejbale, futbale, orientačnom behu, basketbale, halovom futbale,
florbale, šachu, pretláčaní rukou a v ľahkej atletike
· Pravidelne sa zúčastňujeme na rôznych výstavách, kongresoch, vernisážach, recepciách, banketoch a pod. Uvedené podujatia sú organizované mestom Nitra, NSK, AGROKOMPLEX-om a ďalšími organizáciami a firmami
j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená ( § 2 ods. 1 písm. j)
Názov projektu |
Termín začatia realizácie projektu |
Termín ukončenia realizácie projektu |
GASTROFEST (projekt s partnerskou školou v ČR) |
škol.r. 2007/2008 |
pokračovanie |
E-TWINNIG |
máj 2006 |
pokračovanie |
ZDRAVÁ ŠKOLA |
september 2008 |
pokračovanie |
ŠKOLA PRIATEĽSKÁ K DEŤOM (UNICEF) |
škol.r. 2006/2007 |
pokračovanie |
LINKA DETSKEJ ISTOTY (UNICEF) |
škol.r. 2007/2008 |
október 2008 |
S TEBOU O TEBE |
škol.r. 2005/2006 |
pokračovanie |
ŠPORTOM KU ZDRAVIU |
škol.r. 2007/2008 |
október 2008 |
NETRADIČNÉ ŠPORTY |
škol.r. 2008/2009 |
október 2009 |
PREČO SOM NA SVETE RÁD |
škol.r. 2008/2009 |
jún 2009 |
NAUČÍM ŤA ŽIŤ |
škol.r. 2008/2009 |
jún 2009 |
PÁTRANIE PO PREDKOCH |
škol.r. 2008/2009 |
jún 2009 |
INFOVEK |
máj 2006 |
pokračovanie |
- mobilitný projekt s partnerskou školou v Kaplici (ČR).
Naša škola zorganizovala recipročnú aktivitu – odbornú stáž a prezentáciu
pre svojich žiakov na gastronomickom veľtrhu v Českých Budějoviciach
v novembri 2008.
- školenia, rozvinutá spolupráca s českými a slovenskými školami
v Dielčie projekty E-twinningu:
· Zdravá výživa – v spolupráci so Strednou školou gastronómie a služieb Frýdek–Místek; mapuje príčiny a dôsledky obezity hlavne mladých ľudí (výpočet BMI-indexu s grafickým znázorňovaním, pyramída zdravých potravín, program „Zdravé raňajky“)
· Gastrofest – v spolupráci s SOU Kaplice; prezentácie národných jedál, slovensko-česko-nemecko-anglický slovník základných jedál, skipový diskusný most
- v rámci tohto projektu prebehlo v školskom roku 2008/2009 množstvo aktivít zameraných na podporu zdravia, na skvalitňovanie životného prostredia a environmetálnej výchovy v škole a na skvalitňovanie vzťahov medzi domovom, školou, životným prostredím a službami (viď správa)
- spolupráca s UNICEF (zbierky Modrý gombík, Vianočné pohľadnice, Vianočné medovníky a ďalšie aktivity)
- projekt UNICEF zameraný na výchovu k demokratickému občianstvu cez Tesco Charita roku 2008; verejná zbierka pre UNICEF (do októbra 2008); preventívne podujatie projektu Čítajme si (čitateľský maratón)
- výchovno-vzdelávací projekt realizovaný s dievčatami všetkých ročníkov, ktorý je zameraný na dospievanie, hygiena a reprodukčné zdravie mladých dievčat
- projekt schválený OŠMŠaK NSK na podporu mimoškolských športových aktivít našich žiakov (zakúpené športové dresy s logom školy a športové potreby)
- projekt schválený OŠMŠaK NSK sa realizoval obstaraním športových potrieb s cieľom podporiť pozornosť a záujem žiakov našej školy o šport, a to aj v mimovyučovacom čase
- projekt prevencie sociálno-patologických javov; aktívna účasť na tvorivých dielňach; v spolupráci s Krajským osvetovým strediskom v Nitre
· INFOVEK
V tomto školskom roku 2008/2009 sme obohatili inventár školy o ďalšie zariadenia IKT, ktoré nám umožnia skvalitniť a zmodernizovať vyučovací proces nielen na hodinách informatiky, ale i v ďalších predmetoch. Jedná sa o 3. dataprojektor, multifunkčné zariadenie, osobný laminátor a hrebeňovú väzbu. Finančné prostriedky na zakúpenie jednotlivých prístrojov, okrem dataprojektoru sme získali z peňazí na krúžkovú činnosť.
Počas roka sa žiaci zapájali do projektov ako sú:
§ tvorba plagátu s protidrogovou tematikou
§ ďalšie pokračovanie v novom ročníku projektu Spring day
§ pokračovanie v projekte E- twinning
§ zapojenie sa do projektu o bezpečnosti na cestách
§ vytváranie učebných materiálov v PowerPointe
§ vyhľadávanie informácií na internete pre rozšírenie svojich vedomostí a získanie podkladov pri písaní záverečných prác.
Dve učebne s počítačovou technikou a notebooky umožnili viacerým študentom upevniť si svoje zručnosti v IKT. V plnej miere sa osvedčila Internetová žiacka knižka, ktorú využívali nielen rodičia, ale aj žiaci. Niektorí pedagógovia pokračovali vo využívaní materiálov z portálu „moderní učitelia“, kde sú spracované formou projektového vyučovania mnohé témy. V mesiaci august portál Moderný učiteľ organizuje letnú školu moderných učiteľov, na ktorú sa prihlásili 3 pedagógovia školy Bc.Balková, Mgr.Koncová a Ing.Miklošová.
Na inovovanie a zmodernizovanie obsahu vzdelávania a metód vo vyučovaní, ale najmä na prípravu učiteľov s novými kompetenciami pre prácu v Modernej škole 21. storočia je vyhlásený projekt
Modernizácia vzdelávacieho procesu na stredných školách
Tu nás budú reprezentovať za predmety slovenský jazyk, matematika a chémia Mgr.Koncová, PaedDr.Urbániková a PaedDr.Šuchterová. V praxi to znamená prípravu nového digitálneho obsahu pre modernizáciu vzdelávania učiteľov stredných škôl. Pre žiakov menej memorovania, zaujímavejšie a pestrejšie hodiny, pre učiteľov lepšie možnosti na sebarealizáciu a nový systém kariérneho rastu.
Aj tento rok sme v plnej miere využili program agenda aSc pri tlači MS a po prvýkrát sme spracovali kompletné materiály aj pre Záverečné skúšky. Pre elektronické skompletizovanie dokumentácie sme využili aj e- tlačivá. Tu sme však narazili na problém týkajúci sa množstva kvalitných tlačiarní, je nevyhnutné zakúpiť kvalitnú laserovú tlačiareň, aby pri tlači na konci roka nedochádzalo k stresovým situáciám.
VYPRACOVANÉ A PODANÉ PROJEKTY:
PRIPRAVOVANÉ PROJEKTY:
a Litvou
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou
inšpekciou v škole (§ 2 ods. 1 písm. k) .
V školskom roku 2008/2009 nebola vykonaná v našej škole žiadna inšpekčná činnosť. Posledná komplexná inšpekcia bola vykonaná v školskom roku 2002/2003.
l) Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy (§ 2 ods. 1 písm. l)
Priestory školy pre teoretické vyučovanie, školskú jedáleň a telocvičňu máme zmluvou č. 1151/2005 SM zo dňa 28.11.2005 v 20-ročnom prenájme od mesta Nitra. Tieto budovy boli postavené v 60. rokoch minulého storočia a nepretržite slúžia pôvodnému účelu – výchovno-vzdelávaciemu procesu. Priestory v plnej miere vyhovujú našim odborom – kuchár a čašník. Vybudovali sme si v nich špecializované odborné učebne ako sú učebne informatiky, jazykové učebne, učebne stolovania a kuchynka.
Všetky budovy sú značne opotrebované. Bolo by potrebné vymeniť okná, opraviť fasády a strechy na všetkých budovách. Vzhľadom k tomu, že sme v prenajatých priestoroch a nemáme možnosť získať kapitálové prostriedky, riešime prípadné opravy z vlastných zdrojov a pokiaľ to umožní zákon, menšie opravy riešime z bežného rozpočtu. Takýmto spôsobom sme vymenili 6 okien na severnej strane budovy školy, kde mali žiaci v triedach najväčšiu zimu, opravili sme strechu na školskej jedálni – tento stav bol havarijný a hrozilo nám odstavenie školského stravovania zo strany úradu verejného zdravotníctva. Opravili sme aj elektroinštaláciu v časti budovy školy, pretože nezodpovedala nariadeniu vlády SR o požiadavkách na osvetlenie pri práci.
Učebne a triedy školy postupne dopĺňame novým zariadením. Nakúpili sme učebné pomôcky pre žiakov (premietacie plátna, dataprojektory, televízor a video do triedy). Pre odborné učebne stolovania sme zakúpili výrobník ľadu, chladničku a učebňu informatiky sme doplnili ďalšími pätnástimi počítačmi.
Finančné prostriedky sme získali od rodičov žiakov, z vlastných zdrojov, ktoré získavame od prevádzkovateľov pracovísk, kde vykonávajú naši žiaci odborný výcvik a z prenájmu bufetu.
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy (§ 2 ods. 1 písm. m).
V roku 2008 sme dostali na prenesené kompetencie prostriedky vo výške 19 388 tis. Sk. Z toho normatívne bežné výdavky boli vo výške 19 371 tis. Sk a nenormatívne bežné výdavky vo výške 17 tis. Sk. Normatívne prostriedky sme čerpali na mzdy a odvody vo výške 16 391 tis. Sk. Z toho na mzdy sme vyčerpali 13 086 tis. Sk a na odvody 4 305 tis. Sk. Tieto prostriedky boli vyčerpané v plnej výške.
Na prevádzku sme dostali 2 980 tis. Sk. Tieto prostriedky sme čerpali na energie a komunikácie vo výške 1 416 tis. Sk, na cestovné sme čerpali 64 tis. Sk, na nákup materiálu vo výške 499 tis. Sk, na nákup pohonných hmôt a olejov vo výške 98 tis. Sk, na opravu a údržbu školy a telocvične a školskej jedálne vo výške 367 tis. Sk a 536 tis. Sk sme čerpali na služby a nájomné.
Z prostriedkov NSK sme dostali 354 tis. na prevádzku školskej jedálne. Z toho sme na mzdy vyčerpali 240 tis. Sk, na odvody 77 tis. Sk a zvyšok 76 tis. Sk sme čerpali na prevádzku. Nakoľko nám prostriedky na prevádzku školskej jedálne nepostačovali, museli sme vykryť zbývajúce náklady finančnými prostriedkami určenými pre školu.
Nenormatívne prostriedky, ktoré sme dostali vo výške 17 tis. Sk na vzdelávacie poukazy, sme vyčerpali v plnej výške na nákup materiálu pre krúžky.
Z prenájmu bufetu sme v roku 2008 získali 307 tis. Sk. Z toho 132 tis. Sk sme použili na doplnkové dôchodkové sporenie zamestnancov a zvyšok 175 tis. Sk sme použili na opravu a údržbu školy. Podnikatelia, u ktorých máme žiakov na odbornom výcviku na základe zmlúv, nám v roku 2008 zaplatili 739 tis. Sk. Tieto prostriedky boli použité na skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu.
Žiaci si kupovali stravné lístky za 28 Sk za jeden obed. Vyzbierané prostriedky vo výške 199 tis. Sk boli použité na nákup potravín do školskej kuchyne.
V roku 2008 škola nedisponovala kapitálovými prostriedkami.
Za rok 2008 sme dosiahli zisk pred zdanením +398 601,37 Sk a po zdanení bol výsledok hospodárenia zisk + 358 641,37 Sk.
n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na
príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia ( § 2 ods. 1 písm. n).
Ciele školy pre školský rok 2008/2009 a ich plnenie:
· zvyšovanie kvalifikácie a ďalšie vzdelávanie pedagógov školy – svoju pedagogickú spôsobilosť si zvyšovalo šesť majstrov odbornej výchovy, štyria majstri bakalárske štúdium úspešne ukončili, dve majsterky budú toto štúdium končiť v školskom roku 2009/2010; zástupkyňa riaditeľky pre teoretické vyučovanie a výchovu mimo vyučovania začala štúdium na metodickom centre pre vedúcich pedagogických zamestnancov (funkčné štúdium); dve učiteľky získali osvedčenie o absolvovaní vzdelávania „Implementácia a používanie školského informačného systému“; jedna učiteľka získala osvedčenie o úspešnom absolvovaní štúdia „Koordinátor II“ v oblasti prevencie kriminality mládeže; mnohé ďalšie školenia, semináre, konferencie a workshopy, ktoré naši učitelia a majstri odbornej výchovy v školskom roku 2008/2009 absolvovali a následne prenášali do pedagogického procesu ( E-Learning, nové edukačné programy a pod.)
· zvyšovanie jazykovej zdatnosti a počítačovej gramotnosti pedagógov a žiakov - úlohu sa nám darilo priebežne plniť, rezervy sú vo zvyšovaní jazykovej zdatnosti pedagógov; výsledky výuky cudzích jazykov sa zlepšujú, žiaci sú motivovaní maturitnými skúškami a zahraničnými stážami – jazykové učebne napomáhajú skvalitňovaniu výuky cudzích jazykov; všetci pedagógovia sú vyškolení v oblasti IKT*, čo stále častejšie využívajú pri svojej práci; vybavenie ďalšej odbornej učebne IKT napomohlo potrebám modernej výuky (nové PC – komplety, dataprojektor, edukačné programy, využívanie internetu, interaktívnej tabule, e-twinnig a pod.); preškolenie učiteľky informatiky k WiFi-sieti; zapojenie sa troch učiteliek školy do národného projektu „Modernizácia vzdelávacieho procesu na stredných školách“ (cez Európsky sociálny fond – operačný program Vzdelávanie), ktorý je zameraný hlavne na nový digitálny obsah výuky – škola dostala 8 PC – kompletov, 3 notebooky a dataprojektor
· pokračovanie projektov, do ktorých je škola zapojená a započatie nových projektov (viď bod j správy)
· vypracovanie a podanie projektu „Netradičné športy“ – projekt bol schválený a financovaný ÚNSK a realizovaný na obstaranie športových potrieb pre našich žiakov v netradičnom športe florbal
· pokračovanie družobných vzťahov so školami nášho zamerania v zahraničí (Brno, Jeseník, Kaplice, Drážďany); prebehli výmenné stáže žiakov v rámci praktického vyučovania (Brno, Kaplice) a projektová spolupráca škôl hlavne v oblasti E-twinningu (Frýdek-Místek, Kaplice)
· ďalšie rozširovanie účasti žiakov školy na odborných a športových súťažiach, olympiádach, stredoškolskej odbornej činnosti a ďalších aktivitách a prezentácii školy na rôznych kultúrnych a spoločenských podujatiach mesta a regiónu – tradične bohatá odozva na verejnosti, šírenie dobrého mena školy (ďakovné listy), opätovne vysoký záujem o štúdium na škole; (ostatné viď bod i správy)
· priebežné dopĺňanie inventárom komplexného pracoviska praktického vyučovania pre odbory kuchár a čašník – tri odborné učebne slúžiace hlavne pre laboratórne cvičenia z odborných predmetov teoretického vyučovania (kuchárska technológia, stolovanie) a dve odborné učebne slúžiace praktickému vyučovaniu (odborný výcvik)
· dokúpiť školský nábytok (lavice, stoličky) pre skvalitnenie interiéru tried
*IKT – informačno-komunikačné technológie
o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú
nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane
návrhov opatrení (§ 2 ods. 1 písm. o).
· zapájanie sa školy do rôznych projektov zameraných na skvalitňovanie vzdelávacích a výchovných výsledkov žiakov a na podporu zdravia, skvalitňovanie životného prostredia, na výchovu k demokratickému občianstvu, na prevenciu nárastu sociálno-patologických javov, na boj proti drogám a pod.
· dobré meno školy na verejnosti; pozitívna prezentácia školy, mesta, regiónu a Slovenska prostredníctvom množstva aktivít, súťaží, olympiád, stredoškolskej odbornej činnosti, projektov a partnerských škôl v zahraničí
· úspešnosť absolventov pri maturitných a záverečných skúškach
· vysoký záujem uchádzačov o štúdium na našej škole
· plnenie vzdelávacích štandardov a poskytovanie spektra foriem štúdia (dištančné, štúdium jednotlivých predmetov a pod.)
· výborné uplatňovanie sa absolventov školy na trhu práce na Slovensku aj v zahraničí ( hlavne Rakúsko, Nemecko, Taliansko, ale aj zámorie), ako aj pri ďalšom štúdiu na vysokých školách
· tvorivá spolupráca s podnikateľskými subjektami, u ktorých prebieha skupinová praktická príprava žiakov pod vedením majstrov odbornej výchovy
· plnekvalifikovaný pedagogický zbor a jeho neustále ďalšie vzdelávanie
· podnetná pracovná klíma školy, dobrá spolupráca úseku teoretického a praktického vyučovania, tvorivá realizácia kvalifikačných predpokladov a vôle pedagógov v množstve mimovyučovacích a mimoškolských aktivít
· kvalitne vybavený výchovno-vzdelávací proces učebnými pomôckami a inventárom
· dobré podmienky pre vzdelávanie a výchovu žiakov, ako aj pre mimovyučovacie a mimoškolské aktivity
· jazyková vybavenosť pedagogického zboru
· motivácia žiakov pre dobrovoľnú krúžkovú činnosť
· nedostatočná úroveň využívania IKT u niektorých pedagógov, hlavne majstrov odbornej výchovy
· slabší záujem žiakov o výborné alebo veľmi dobré študijné výsledky - mnohí majú ambície len prospievať, chýba im snaha, usilovnosť, neradi vynakladajú zvýšené úsilie pri štúdiu, doma sa na vyučovacie predmety nepripravujú
· nedostatočné národné povedomie žiakov, ich vlažný vzťah ku svojmu regiónu a vlasti
· chýbajúce a nekompletné multimediálne učebne pre výuku
· zlý technický stav fasád budov školy a jednej strechy
· ihriská a športoviská školy sú slabo vybavené
· neustále rozširovanie prostriedkov a metód motivácie žiakov k lepším študijným výsledkom ( pedagógovia sú dostatočne motivovaní – aj morálne)
· rozširovanie výchovy žiakov ku zdravému životnému štýlu ( pokračovanie v protidrogových aktivitách a pod.) a k novým trendom modernej gastronómie a zdravého životného prostredia ( predmetovo rozptýlené environmentálne učivo)
· kvalitné podmienky pre zavádzanie a využívanie IKT v škole
· získavať finančné prostriedky z EÚ
· s certifikátmi, ktoré škola poskytuje, sa uplatniť na trhu EÚ
· nepriaznivý demografický vývoj v meste a regióne spôsobujúci všeobecne stále nižší dopyt absolventov základných škôl o štúdium
· odliv pedagógov, hlavne odborných a ekonomických predmetov, ako aj cudzích jazykov do finančne lukratívnejších zamestnaní (chýbajú koeficienty náročnosti výuky jednotlivých predmetov)
· spoločensky slabé ohodnotenie náročnej práce hlavne vedúcich pedagogických zamestnancov (manažerska pracovná náplň) – platové tabuľky sú postavené na funkciu učiteľa a sú tým podpriemerné
· podprahové financovanie prevádzky školy pri neustále sa zvyšujúcich cenách hlavne energií
· nedostatočné plnenie kapitálových potrieb školy
· narastajúci počet žiakov zo slabého sociálneho prostredia a zlého, rozvráteného rodinného prostredia
· propagácia agresivity a promiskuity verejnými médiami
· nedostatočné finančné ohodnotenie pedagogických aj nepedagogických zamestnancov
Vyhodnotenie hospitačnej a kontrolnej činnosti v šk. roku 2008/2009
V školskom roku 2008/2009 sa na úseku teoretického vyučovania zrealizovalo 41 hospitácií, pripravených a odučených bolo 8 otvorených hodín. Z celkového počtu hospitácií bolo 29 vzájomných hospitácií učiteľov v rámci jednotlivých predmetových komisií.
Zistené pozitíva:
- využívanie učebných pomôcok a didaktickej techniky
- odbornosť a pracovné nasadenie vyučujúcich
- dobrá pracovná atmosféra na hodine
- vhodné striedanie činností
- hodnotenie aktivity na hodine ( pozitívna motivácia)
- spätná väzba
- zaujatosť a záujem žiakov (najmä pri využívaní moderných metód – práca s internetom, práca s počítačom)
- na hodinách praktického zamerania (cvičenia z techniky obsluhy a technológie) – upevňovanie a prehlbovanie získaných zručností z odborného výcviku
- na hodinách cudzích jazykov – vynikajúca motivujúca atmosféra
Zistené negatíva:
- klasické metódy vyučovania (tabuľa, krieda) – slabá motivácia a záujem zo strany žiakov
- nesúlad s časovo-tematickým plánom
- nepresné zápisy v triednych knihách
- chýbajúce známky v klasifikačných hárkoch
Opatrenia:
- zlepšiť dochádzku – znížiť priemerný počet vymeškaných hodín na žiaka najmenej o 1 %
- zlepšiť priemerný prospech z profilujúcich (odborných predmetov) najviac o 0,3
- zlepšiť priemerný prospech z maturitných predmetov – SJL najviac o 0,3 a cudzie jazyky (ANJ, NEJ, RUJ) najviac o 0,3
- zaviesť do vyučovania všeobecno-vzdelávacích predmetov vyučovanie cez softvéry (DIDAKTA)
- zaviesť do vyučovania všetkých predmetov nové tvorivé metódy – projektové vyučovanie
- obhajobu vypracovaných projektov na praktickej časti odbornej zložky MS realizovať formou Power Point prezentácií
- zmeniť myslenie učiteľov tak, aby hospitačnú činnosť zo strany vedenia školy nevnímali ako zásah do svojich kompetencií, ale naopak ako motivujúci prvok, ktorý im pomôže pracovať na sebe a odborne rásť
- viesť učiteľov k tomu, aby sa nebáli začať pracovať s výpočtovou technikou a začali využívať aj nové moderné metódy vyučovania
- viesť učiteľov k potrebe celoživotného vzdelávania
- mať priestor a možnosti pre motiváciu a odmeňovanie učiteľov – zákon 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
V školskom roku 2008/2009 sa na úseku praktického vyučovania uskutočnilo 32 hospitácií, jeden metodický deň v odbore čašník a päť otvorených hodín. Z celkového počtu hospitácií bolo 14 vzájomných hospitácií medzi majstrami odbornej výchovy navzájom. Z uvedených hospitácií hospitujúci vypracovali písomné záznamy a svojím podpisom u pedagóga – majstra potvrdili súhlas, prípadne boli uvedené jeho pripomienky.
Súhrnná analýza výsledkov hodnotenia úrovne praktického vyučovania na pracoviskách a u jednotlivých majstrov odbornej výchovy:
Silné stránky:
Slabé stránky:
Príležitosti:
Ohrozenia:
Úlohy a opatrenia:
p) Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie
žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie
štúdium (§ 2 ods. 1 písmeno p)
Relevantné informácie o počtoch žiakov prijatých na vysoké školy, či nadstavbové štúdium nedostávame, chýba nám tiež spätná väzba o prijímaní našich absolventov do zamestnania. Máme len sporadické informácie o úspechoch našich absolventov v ich profesijnom živote doma i v zahraničí.
Prílohy: 1/ Prospech a dochádzka žiakov za školský rok 2008/2009 (príloha
k výkazu Škol MŠ SR 2-01)
2/ Vyhodnocovacia správa za II. polrok školského roka 2008/2009
- úsek teoretického vyučovania
3/ Vyhodnocovacia správa za I. polrok školského roka 2008/2009
- úsek teoretického vyučovania
4/ Vyhodnocovacia správa za II. polrok školského roka 2008/2009
- úsek praktického vyučovania
5/ Vyhodnocovacia správa za I. polrok školského roka 2008/2009
- úsek praktického vyučovania
6/ Vyhodnocovacie správy predmetových komisií a metodického
združenia
7/ Vyhodnocovacia správa výchovného poradenstva za II. a I.
polrok školského roka 2008/2009
8/ Správa o plnení plánu prevencie drogových závislostí
9/ Správa o prevencii kriminality a inej protispoločenskej činnosti
za II. a I. polrok školského roka 2008/2009
10/ Vyhodnocovacia správa výchovy k manželstvu a rodičovstvu
11/ Vyhodnotenie projektu „Zdravá škola“
12/ Správa o hospodárení školy za rok 2008 a za I. polrok 2009
13/ Výkaz k správe o hospodárení za rok 2008
14/ Čerpanie rozpočtu finančných prostriedkov rodičovského
združenia v školskom roku 2008/2009